اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۵ تیر ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در دیدار سفیر ایران در عراق خواستار از سرگیری مذاکرات با طرف عراقی در راستای مباحث مختلف گذشته از جمله تفاهم نامه‌های انجام گرفته شد و گفت: مراودات فی‌ مابین ایلام با استان‌های همسایه عراق تحت شعاع دو دلیل، یک مسائل داخلی کشور عراق و دوم شیوع بیماری کرونا قرار گرفته است که خواستار برگشت به روال و حالت عادی مراودات تجاری و بازرگانی به صورت شبانه روزی هستیم.

وی همچنین خواستار از سرگیری مذاکرات فی مابین در خصوص به سرانجام رساندن تفاهم نامه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های دانشگاهی، میراث فرهنگی و گردشگری، فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی و... شد و افزود: امیدواریم با همکاری و تعامل دو طرف این‌ موارد به زودی سرانجام برسد.

مبتلایان کرونا در ایلام با شیب فزاینده‌ای به بالاترین تعداد رسید

جمیل صادقی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، گفت: امروز پنجشنبه پنجم تیرماه آمار مبتلایان کرونا در این استان با اختلاف زیاد و شیب بسیار فزاینده‌ای به بالاترین میزان طی ماه‌های گذشته رسید.

وی افزود: بیشترین آمار ابتلا طی ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب مربوط به شهرستان‌های ایلام، ایوان، دهلران و آبدانان است.

۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی بدره طعمه حریق شد

سرهنگ امیر بازیار فرمانده انتظامی بدره، گفت: برابر گزارش‌های مردمی با مرکز پلیس ۱۱۰ در بدره مبنی آتش سوزی منطقه تفریحی پشته ارشت، ماموران پلیس این شهرستان به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این آتش سوزی ۲۰ هکتار از اراضی منطقه تفریحی پشته ارشت این شهرستان در آتش سوخت.

آیین بزرگداشت شهدای هفتم تیر در ایلام برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام، گفت: آیین بزرگداشت شهدای فاجعه 7 تیر سال 60 و سالروز شهادت مظلومانه آیت الله محمد بهشتی و ۷۲ یار صدیق انقلاب اسلامی در مرکز این استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این آیین ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه 7 تیرماه با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان در محل حسینیه حضرت زینب کبری( س) دفتر امام جمعه ایلام به عنوان برنامه شاخص هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برگزار خواهد شد. 

ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی و عزا در بخش‌های موسیان و دشت عباس 

رئیس دادگاه بخش موسیان و دشت عباس، گفت: مردم عزیز بخش‌های موسیان و دشت عباس به دلیل شیوع ویروس کرونا و دوری از ابتلای عزیزانمان به این ویروس از برگزاری مراسم فاتحه خوانی و برپایی مراسم عروسی جدا خودداری کنند.

وی افزود: با کسانی که به هرنحوی با برگزاری مراسم جان دیگران را به خطر اندازند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام /970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول